PIRAMIDA ROZWOJU © 2015. Privacy Policy
METODA WERBO-TONALNA
Nie zdajemy sobie często sprawy z faktu, że pominięcie w okresie neurorozwojowym jednego z etapów rozwoju, umniejszanie jego roli na różnych obszarach szczebli rozwojowych, prędzej czy później odbija się tzw. „czkawką rozwojową” w przyszłości naszych dzieci, jak np.: dysleksja, dysgrafia, słaba koncentracja itp. Ogólnie rzecz ujmując - trudności szkolne. Chociażby etap szybkiego „stanięcia na nogi”, po krótkim okresie raczkowania z minimalnym pełzaniem, wcale nie powinien być powodem do wielkiej radości. Terapeutyczny powrót do podstaw zwiazanych z tym etapem w rozwoju oraz jego przepracowanie, dostymulowanie daje szansę
Naszą ofertę
kierujemy ...
do osób w każdym wieku, zainteresowanych rozwojem lub wsparciem potencjału swojego lub swoich bliskich.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, wejdź w interesującą Cię tematycznie zakładkę na naszej stronie, lub skontaktuj się z nami telefonicznie, a my chętnie odpowiemy na twoje pytania.
Nasz telefon: 516 303 808.
Zapewniamy
* WYSOKI POZIOM
MERYTORYCZNY SZKOLEŃ
* WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ
* MATERIAŁY SZKOLENIOWE
* CERTYFIKATY
* ROZWOJOWĄ ATMOSFERĘ
* PRZERWY KAWOWE
* PRZERWY NA LUNCH
Nie(d)oceniona metoda wspomagająca rozwój!
komunikacji, uwagi słuchowej, jak również umiejętności zapamiętywania i czytania. Metoda ta podkreśla wielkie znaczenie ruchu w połączeniu z rytmem i tempem w percepcji i ekspresji językowej. Uwzględnia ona wszystkie zmysły w procesie nadawczo – odbiorczym. To metoda werbo - tonalna, która w swym podstawowym założeniu była wykorzystywana w pracy z dziećmi z uszkodzeniami słuchu lub innymi zaburzeniami komunikacji. Dziś, ze względu na swoją atrakcyjność i skuteczność z powodzeniem może mieć zastosowanie w szerszym zakresie działań wspomagających rozwój, wpływających na stymulację i tworzenie się nowych połączeń neuronalnych.
Szkolenie kierowane jest do :
* logopedów
* pedagogów
* nauczycieli przedszkoli
i szkół integracyjnych,
powszechnych, specjalnych
* pracowników poradni
psychologiczno-
pedagogicznych
* studentów
Jest to metoda, która wspomaga rozwój dzieci m.in. w zakresie...
I dzień – od 9.30 do 18.15 (9 x 45 minut) st.1 ; I dzień – od 9.30 do 18.30 (10 x 45 minut) st.2 ;
II dzień – od 8.00 do 12.30 (6 x 45 minut) st.1
Grupa minimalna 15 os. - zapraszamy !!!
1
1
Główne założenia metody mogą być cennym elementem wspomagającym...
1
2
Można jednak już wcześniej zapobiegać i eliminować...
1
4
Jeżeli chcesz dowiedzieć się...
1
5
Najblizszy termin szkolenia na stopień 1, to: 14-15.03.2020 r.
na stopień 2, to: 7.03.2020 r.
1
6
Aby wziąć udział w szkoleniu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz potwierdzić zapoznanie i akceptację regulaminu organizacji szkoleń, oraz wpłacić zaliczkę w wysokości 350zł (całkowita odpłatność za szkolenie to 550 zł) na konto bankowe organizatora:
Idea Bank S.A. nr: 39 1950 0001 2006 0216 3114 0002
W tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko uczestnika, tytuł i datę szkolenia.
Wpłaty zaliczki należy dokonać w terminie 4 dni od wysłania formularza. Zaliczka jest gwarancją rezerwacji miejsca.
Ostatecznej opłaty za szkolenie, pomniejszonej o kwotę zaliczki, należy dokonać w terminie podanym w mailu od organizatora, potwierdzajacym przyjęcie Państwa zgłoszenia, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia w przypadku nie zebrania się minimalnej grupy Uczestników lub z przyczyn niezależnych od Organizatora, wyszczególnionych w regulaminie.
W przypadku odwołania każdy zgłoszony Uczestnik otrzyma całość wpłaconej przez siebie kwoty.
Uwaga - Szkolenie Stopniu 2 kierowane jest do osób, które ukończyły 1 stopień !!!
(wymóg obligatoryjny - nawet u innego trenera - wymagane jest okazanie zaświadczenia o ukonczeniu st. I)
Liczba uczestników: minimum – 15, maksimum – 25
Aktywny formularz zgłoszeniowy i aktualny regulamin są dostępne dole strony - PiramidaRozwoju.pl /metoda-werbo-tonalna-stopien-1-i-2
W załączniku dostępnym pod linkiem, znajduje się również wykaz pomocy obowiązujący uczestników na szkoleniu.
na poprawę funkcjonowania neurorozwojowego - im później tym trudniej... Podobnie ma się rzecz z kształtowaniem takich umiejętności jak: komunikowanie, czytanie, pisanie. Zapominamy o rzeczach prostych i podstawowych, które dają bazę do łatwiejszego wypracowania tych umiejętności. Dobrym rozwiązaniem pozostają terapie podążające za dysharmonią w rozwoju. Jedną z takich możliwości jest metoda, którą z powodzeniem wykorzystujemy w pracy z naszymi podopiecznymi i która w przyjemny oraz zabawny sposób już na starcie ułatwia osiąganie takich sukcesów edukacyjnych.
Jeśli chcielibyście Państwo zadać nam pytanie na temat szkolenia to prosimy o przesłanie maila poprzez formularz dostępny w zakładce kontakt lub skontaktujcie się z nami telefonicznie, a my chętnie odpowiemy na Wasze pytania.
Nasz telefon: 516 303 808
Niezmiernie istotne jest również...
1
3
rozwój kompetencji językowej już u dzieci w wieku niemowlęcym poprzez wykorzystanie zabaw fonacyjnych, rytmu ciała, rytmu muzycznego oraz stymulacji układu przedsionkowego. U dzieci nieco starszych – w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z rozszerzeniem powyższych, o graficzne odwzorowywanie rytmów, będące doskonałym początkiem do rozwoju umiejętności odkodowywania symboli jakimi są litery, sylaby w procesie czytania. Jest to doskonała zabawa, w której ruch ciała w naturalny sposób przekłada się na mikroruchy, przez co łatwiej usprawniane są narządy artykulacyjne. Ruch ciała wymusza ekspresję językową. Pomaga doświadczyć różnice między napięciem a rozluźnieniem mięśni nie tylko całego ciała, ale również aparatu artykulacyjnego, co trudno jest niejednokrotnie wytłumaczyć dziecku, podczas klasycznych ćwiczeń logopedycznych. Doświadczanie to przekłada się na zrozumienie i zastosowanie w praktyce. To pozwala zautomatyzować działanie. Nikt lub znacząca większość z nas, nie zastanawia się mówiąc, w jaki sposób ułożyć język lub usta podczas wypowiedzi – to się dzieje. Natomiast osoby starsze, czy dzieci (zwłaszcza na początku rozwoju), które mają z tym większą trudność, mogą właśnie skorzystać z ruchu ciała jako podpowiedzi, który to stopniowo jest wycofywany, kiedy nie jest już im potrzebny.
zwrócenie uwagi na rosnący w szybkim tempie problem zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego. Jako wieloletni terapeuta w tym zakresie, spostrzegam tę niepokojącą tendencję zarówno u dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i u młodzieży. Zaburzenia te zdecydowanie są przyczyną trudności szkolnych, takich jak: trudność w czytaniu i pisaniu, zapamiętywaniu treści, reagowaniu na polecenia, słabea koncentracja, krótka i rozproszona uwaga oraz szybka męczliwość. Jest na to skuteczny sposób – realizacja treningów słuchowych metodą Tomatisa ®.
te ewentualne trudności. Metoda werbo -tonalna doskonale wpasowuje się w przeciwdziałanie tego rodzaju trudnościom poprzez wczesną stymulację układu przedsionkowego (będącego częścią ucha wewnętrznego), poprzez wykorzystanie znaczenia rytmu ciała, który poprawia pamięć ruchowo – wzrokowo - słuchową, rytmu muzycznego – niezbędnego do tworzenia różnych sekwencji a w efekcie końcowym zdań, poprzez zwrócenie uwagi na ważną rolę tempa oraz intonacji ( również jako wsparcie przy nauce języków obcych).
opracowanie - M.F.G.
- jak to wszystko połączyć ze sobą i pomóc dzieciom w rozwoju i odkrywaniu kompetencji językowych już na wczesnym
etapie rozwoju?
- jak wykorzystać tę metodę w pracy z osobami starszymi jako stymulację mózgu w celu utrzymania sprawności
umysłowej ?
- jak wykorzystać metodę do stymulacji rozwoju i usprawniania tworzenia się nowych połączeń neuronalnych?
Zgłoś się i przyjdź na szkolenie z metody werbo - tonalnej do Piramidy Rozwoju w Olsztynie a nie zawiedziesz się!
Odkryj sam nieocenioną wartość metody werbo – tonalnej!